Plezanje za otroke koristi razvoju?

Plezanje za otroke  je izredno pomemben element razvoja gibalne motorike otrok, saj konec koncev otrok zna plezati prej kot hoditi. Mogoče je to možno pojasnit z Darwinovo teorijo razvoja človeka…. Gre za enega najbolj univerzalnih športov, zato v igrišča vedno poskušamo vgrajevati plezalne elemente; plezalne mreže, plezalne stene, kompleksna igrala (recimo, igralo letalo, ki v glavnem ponuja razne oblike plezanja).

Plezanje razvija sposobnost reševanja problemov

Najverjetneje ni slučajno, da se v plezalnem svetu pojavlja izraz “problem” za smeri, ki jih želimo preplezati. Climbing wall
Namreč, pri premagovanju plezalnih izzivov je potrebno uporabiti podobne sposobnosti kot za katerokoli reševanje problemov; celosten pogled, premagovanje specifičnih izzivov, iznajdljivost, različnost pogledov, …

Podobno logiko razmišljanja zasledimo pri reševanju sestavljank, pri čemer se pri plezanju izraža še razoj ene specifične sposobnosti – sprejemanje odločitev.

Če vemo kako pomembne so navedene sposobnosti v svetu odraslih, potem bi pričakovali, da za učenje in stimuliranje plezanja otrok namenimo veliko energije. Žal temu v današnjem svetu ni vedno tako.

Plezanje za otroke je na nek način označeno kot “nevaren” šport kar postavlja pred njega velike ovire pri promociji, postavljanju visokih zahtev varnostnih standardov in podobno. Seveda si vsi želimo obvarovati otroke pred nevarnostmi, zato jih moramo naučiti soočeti se s tveganji, ki jim ga bo v vsakem primeru prineslo življenje.

Za začetek je potrebno razlikovati med nevarno in tvegano igro, o čemer je potrebno podučiti tudi otroke. Popolno izogibanje tveganjem v igri  najverjetneje ni najboljša izbira ker ustvarja dolgoročna tveganja. Naslednji primeri kažejo kako lahko pomagamo nadzorovati tveganja pri igri:

  • Otroka ne silite k sodelovanju v tvegani igri. Vsak otrok pozna svoje meje in jih morate spoštovati.
  • Ne recite »Previdno«. Raje poskusite z:  »Se počutiš varno? Kakšen je tvoj načrt? “
  •  Brez panike. Ni preprosto gledati, kako vaš otrok izvaja vragolije na meji varnosti.  Če pokažete strah, bodo potem verjeli, da je to, kar počnejo, strašljivo in izzivalno.
  • Ne priskočite takoj na pomoč otroku, če je “izgubljen”.  So se povzpeli po igralni strukturi in se ne morejo spustiti? Pogovorite se z njimi: »Videti je, da te je strah.  Daj nogo tja. V redu, zdaj položi roko tja. Ti to zmoreš.”
  •  Bodite prisotni. Če obstaja izjemno tveganje, jih pregovorite skozi igro. Ozavestite jih, kaj počnejo. »Tako visoko si gor! Tako pogumen si. Vidim, da stopaš tako previdno. “
  • Dovolite svojemu otroku, da raziskuje sam. To bo ustvarilo več neodvisnosti in samozavesti v njihovi sposobnosti sodelovanja v tveganih igranih priložnostih.
  • Dovolite jim, da ne uspejo. Neuspeh je, kako se otroci učijo! V redu je, če se “zataknejo” na drevesu.
  • V redu je, če med uravnoteženjem padejo iz hloda.  Zaupajte svojemu otroku. Poznajo svoje meje. Če na nekaj niso bili pripravljeni, tega ne bi storili.

Kaj lahko prinese takšen pristop vašemu otroku?

  • Naučiti otroka poslušati svoje telo je neprecenljiva veščina, ko se stara!
  • Pomagate jim spoznavati njihove meje.
Scroll to top