Vaje za vrtoglavico in ravnotežje

Če imate težave z ravnotežjem in je zdravnik ugotovil, da gre za motnje v delovanju ravnotežnega aparata in ne za drugo bolezen, lahko k zmanjšanju težav prispevate tudi sami, tako, da izvajate vaje za vrtoglavico oz. povrnitev ravnotežja.

Kaj povzroča vrtoglavico?

vaje za vrtoglavico

Vrtoglavica načeloma ni pojmovana kot bolezen, ampak simptom. Vrtoglavica lahko opozarja tudi na resnejše bolezensko stanje, predvsem če jo spremljajo tudi glavoboli, motnje govora, dvojni vid in šibkost v okončinah. Vendar pa je na srečo v večini primerov vrtoglavica le prehodna težava, povezana z motnjo ravnotežja oziroma vnetjem notranjega ušesa. To je običajno t. i. benigna paroksizmalna pozicijska vrtoglavica. Če vrtoglavica ne izzveni v nekaj dneh, njena intenzivnost pa se stopnjuje, je obisk zdravnika nujen.

Izguba ali motnja ravnotežja je posledica poškodbe enega ali obeh ravnotežnih organov. Organa za ravnotežje, ki ležita v desnem in levem notranjem ušesu, v možgane pošiljata bioelektričnedražljaje, potrebne za vzdrževanje ravnotežja. Pri vzdrževanju ravnotežja pa nam pomagajo tudi vid, položaj telesa in možgani. Kadar je okvarjen ali bolan ravnotežni organ, prevzamejo del njegove funkcije drugi organi, ki sodelujejo pri vzdrževanju ravnotežja. Poleg vrtoglavice lahko izgubo ravnotežja spremljajo tudi slabost in bruhanje. Ta bolezenska znamenja so neprijetna in zastrašujoča, vendar pa ne ogrožajo vašega življenja in naj vas ne odvrnejo od vsakodnevnih aktivnosti.

Vaje za vrtoglavico in ravnotežje lahko omenjene težave precej zmanjšajo. Vaje pospešujejo prilagodite možganov na delovanje okvarjenega čutila za ravnotežje.

VAJE ZA VRTOGLAVICO – Najboljše vaje za ravnotežje – proti vrtoglavici:

Vaje za ravnotežje se lahko izvajajo sede, leže, stoje ali med hojo – odvisno od zdravstvenega stanja bolnika. Trenirajte redno in vztrajno. Vestibularne vaje so namenjene prilagoditvi možganov na delovanje okvarjenega čutila za ravnotežje.

Kroženje z glavo

Ena od možnosti za premagovanje oziroma ublažitev napadov vrtoglavice je tudi preprosta vaja, ki jo izvedete sede.

Ko sedite na stolu, sklonite glavo, da se brada dotakne prsnega koša. Nato začnite glavo zelo počasi vrteti v levo smer. Po treh ponovitvah zamenjajte smer in izvedite še tri kroge v desno.

Vaja vam pomaga pri premagovanju zakrčenosti v vratnih mišicah, posledično pa je lahko zelo koristna tudi za odpravljanje vrtoglavice.

Vaje z žogo

Vse igre in vaje z žogo – odbojka, košarka, podajanje žoge, nogomet ipd. imajo dober vpliv na ohranjanje ravnotežja in s tem preprečevanje vrtoglavice.

Vaje za vrtoglavico in ravnotežje sede

vaje za ravnotežje in vrtoglavico
  • Preprosta vaja, ki jo izvajamo v sedečem položaju je pobiranje predmetov iz tal
  • kroženje z rameni v sedečem položaju
  • premikanje glave naprej-nazaj, levo-desno
  • premikanje oči gor-dol, levo-desno
  • obračanje telesa levo-desno, in pogledamo v smeri obrata
  • podajanje žogice pod koleni iz ene roke v drugo

Vaje za vrtoglavico in ravnotežje stoje

  • V višini oči podajamo žogico iz ene v drugo roko.
  • Vstajamo iz sedečega položaja in se pri tem obrnemo okoli svoje osi.
  • Vstajamo iz sedečega položaja z odprtimi , nato z zaprtimi očmi.
  • Vse vaje, ki jih izvajamo sede, jih lahko izvajamo tudi stoje.

Vaje za vrtoglavico in ravnotežje v ležečem položaju na hrbtu

Glava miruje, premikamo samo oči – najprej počasi, nato vedno hitreje:

vaje za vrtoglavico
  • navzgor – navzdol,
  • od leve proti desni in od desne proti levi,
  • pogled osredotočimo na prst, ki se premika.

Premikamo glavo – najprej počasi, nato vedno hitreje:

  • naprej – nazaj,
  • levo – desno,
  • Pozneje med opravljanjem vaje zapremo oči.

Vaje za ravnotežje in vrtoglavico – med hojo:

  • Narišemo črto na tleh in hodimo po njej z odprtimi , nato pa z zaprtimi očmi.
  • Hodimo po stopnicah navzgor in navzdol z odprtimi in nato z zaprtimi očmi.
  • Kegljamo, balinamo
  • Hodimo tako , da postavljamo nogo pred nogo z odprtimi nato z zaprtimi očmi.
  • Stojimo na eni nogi z odprtimi in nato z zaprtimi očmi.
  • Hodimo tako, da postavljamo nogo pred nogo, najprej z odprtimi nato z zaprtimi
    očmi.

Oglejte si vaje za vrtoglavico in ravnotežje – metoda 1000 gibov:

Vaše ravnotežje pa lahko okrepite tudi s pomočjo naših inovativnih pripomočkov na raznih javnih površinah – parkih, okolice šol, ob turističnih namestitvah ipd. Krealova inovativna urbana oprema vključuje razne elemente, ki vam omogočajo vadbo in krepitev telesa na prostem.

Preverite našo aktualno ponudbo >> Kreal- kakovostno gibanje <<

vaje za ravnotežje
Scroll to top